Home » Komunikácia » Tipy pri neverbálnej komunikácii

Tipy pri neverbálnej komunikácii

Majte uvoľnené držanie tela, vzpriamený postoj. Ohnutý chrbát o vás prezradí, že sa prehýbate pod množstvom problémov a starostí, ktoré ste si vy sami (alebo niekto iný) naložili na svoje plecia. Nezatínajte ruky do pästí, držte si prirodzene otvorené dlane popri tele. Gestikulujte kultivovane. Mávanie ramenami a prehnané gestá v oblasti pliec a hlavy pôsobia znepokojujúco a výhražne. Pokojná gestikulácia od oblasti brucha po plecia zvýši vaše sympatie u okolia. Ku svojmu partnerovi sa nikdy neobracajte bokom, stojte a seďte oproti nemu. Dajte si pozor na uzatvorené gestá – prekrížené ruky a prekrížené nohy. Okoliu povedia, že ste neprístupní a že sa hovorí o téme, ktorá sa vás dotýka.

Čo hovorí výraz vašej tváre? Vyjadruje záujem? Majte priamy pohľad, udržiavajte so svojim spolurečníkom očný kontakt. Zdôraznite aj pohľadom, čo hovoríte slovami. Nie nadarmo sa hovorí, že oči sú oknom do duše. Nedotýkajte sa tváre. Ak si rukou zakrývate bradu, niečo tajíte. Trením svojho nosa dávate najavo, že nehovoríte pravdu. Nechytajte sa za ucho. A dámy, pozor na pohrávanie sa s vlasmi. Pôsobí to koketne. A to, čo je dovolené v uvoľnenej spoločnosti, do pracovnej komunikácie nepatrí. Ste predsa vo svojej práci profesionálky.

Komunikačné zóny

Do neverbálnej komunikácie patrí aj dodržiavanie priestoru, v ktorom komunikujeme. V zásade priestor môžeme rozdeliť na štyri komunikačné zóny.

  • Intímna zóna – do 50 centimetrov
  • Osobná zóna – od 50 do 120 centimetrov
  • Sociálna (spoločenská) zóna – od 1,2 metra do 3 metrov
  • Verejná zóna – viac ako 3 metre.

Ak narušíte intímnu zónu človeka, s ktorým nemáte veľmi blízky vzťah, vidíme okamžite, ako sa zmení jeho postoj. Aj keď nohy zostanú na svojom mieste, odkloní sa od vás, prekríži si ruky na hrudi a pravdepodobne prekríži aj nohy. Uzatvorí sa. Už s vami nebude komunikovať bezprostredne. Zóna, v ktorej sa komunikácii darí, sa nazýva zóna komfortu. Rešpektujme zónu komfortu iných ľudí.

Tréning: Komunikácia

Tréning komunikácia je zameraný na získanie komunikačných zručností. Naučíte sa a natrénujete si mnohé techniky, ktoré umožnia, aby ste jednali efektívne aj s problémovými klientmi a ľuďmi. V prípade, že o tento tréning máte záujem, neváhajte nás nezáväzne kontaktovať na čísle
0903 553 300, alebo e-mailom martinovicova@edwell.sk.

Top